میدان ونک، ابتدای ملاصدرا، پردیس شرقی، نبش زاینده رود، پلاک 16
تلفن: 02188672759

بی خوابی

بی خوابی و درمان آن

بی خوابی چیست؟
مهمترین نتیجه اختلال در خواب، 
بی‌خوابی است. بی‌خوابی زمانی رخ می‌دهد که بیمار برای خوابیدن مشکل داشته یا، حتی وقتی که زمان کافی برای یک خواب کامل دارد، نتواند بخوابد. علل، علائم و شدت بی‌خوابی در افراد مختلف متفاوتند. بی‌خوابی شامل مشکل در خوابیدن،به خواب ادامه دادن در تمام طول شب و بیدار شدن صبح خیلی زود است.

عوارض بی خوابی چیست؟

از عوارض بی خوابی می توان از ابتلا به افسردگی گرفته تا چاقی و دیابت و حتی آلزایمر اشاره نمود. مغز بی خواب ها زودتر از دیگران توانایی به خاطر آوردن رویدادها و خاطرات را از دست می دهد.یکی از خبرگزاری های معتبر گزارش کرده است که پروتئینی که وجودش می تواند باعث ابتلا به بیماری آلزایمر شود، با به موقع و کافی خوابیدن در شب از بدن تخلیه می شود اما کسانی که خواب شان نظم ندارد و کافی نیست، این پروتئین در بدنشان انباشته می شود و زودتر از دیگران آلزایمر می گیرند. محققان کشف کرده اند کسانی که به اختلالات خواب دچار هستند، بیشتر در خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. کم خوابیدن در شبانه روز می تواند باعث اختلاف میان شما و همسرتان شود و روابط عاطفی را دچار مشکل کند.بی بی سی به نقل از بنیاد سلامت روانی بریتانیا نوشته است که مشکل در روابط عاطفی، خستگی پذیری بالا و فقدان تمرکز فکری از نتایج بی خوابی است.بی‌خوابی باعث آشفتگی خواب و هم باعث بروز برخی علائم در طول روز می‌شود. بی‌خوابی تقریباً می‌تواند بر تمامی جنبه‌های زندگی تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده‌اند که بی‌خوابی بر عملکرد کاری تأثیر منفی می‌گذارد، قدرت تصمیم‌گیری را دچار اخلال می‌کند و می‌تواند به روابط فرد آسیب بزند. در اکثر موارد، مبتلایان به بی‌خوابی کیفیت زندگی‌شان را بدتر از افراد عادی می‌کند.

همه افراد مدتی بی خوابی را در طول سال تجربه می کنند و برخی شب ها خواب به چشم هایشان نمی آید. این بی خوابی موقت گرچه می تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری ها را بیشتر کند اما به اندازه بی خوابی مزمن نمی تواند سلامت  شما را تهدید کند. اگر دوره های موقت خوابی شما جای خود را به بی خوابی هایی که حدود 3 هفته تا 6 ماه ادامه پیدا کرده اند داده اند، بهتر است فورا به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و با پیدا کردن منشا بی خوابی ، راهی برای درمان پیدا کنید.

اگر در 3 ماهه گذشته دچار بی‌خوابی بوده‌اید (بی خوابی مزمن) باید به یک متخصص مغز و اعصاب خوب مراجعه کنید. اگر هم کمتر از3 ماه بی‌خوابید، بی‌خوابی کوتاه مدت دارید، که در این صورت باید سعی کنید نکات خوب خوابیدن را رعایت نمایید، و اگر مشکلتان ظرف 3 ماه رفع نشد، به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

ما در کلینیک تخصصی مغز واعصاب واقع در تهران در زمینه درمان بی خوابی و علل آن تجربه ی خوبی داریم که می توانیم با در اختیار قرار دادن نکات فردی ، شیوه زندگی بیمار را تغییر دهیم.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
خبرنامه
اطلاع دهید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرید

سالهاست دچار بی خوابی هستم و بارها به نرولوزیست ، روان پزشک و حتی متخصص خواب مراجعه کرده ام و متاسفانه نتیجه ای نگرفته ام ، بفرمایید چه پیشنهادی دارید . سپاسگزارم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x