میدان ونک، ابتدای ملاصدرا، پردیس شرقی، نبش زاینده رود، پلاک 16
تلفن: 02188672759

تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق زیربغل

آیا بوتاکس برای تعریق زیر بغل خوب است؟

بوتاکس، نام تجاری سم بوتولینوم، یک داروی تزریقی است که به دلیل قدرت صاف کنندگی چین و چروک خود شناخته شده است. اما در متوقف کردن تعریق زیر بغل نیز عالی است. رطوبت زیر بغل را بین 82 تا 87 درصد کاهش می دهد. خشکی معمولا بین 3 تا 12 ماه طول می کشد.

 

بوی بدن نیز کاهش می یابد. بوی بد از چاله های عرق شده توسط باکتری هایی ایجاد می شود که در مکان های گرم و مرطوب رشد می کنند. رطوبت را از بین ببرید و بو نیز از بین می رود.

دکتر یو می‌گوید،دریافت بوتاکس زیر بغل به این معنی نیست که در مورد استفاده از دئودورانت یا ضد تعریق کاملاً بی‌تفاوت هستید. هدف از تزریق بوتاکس کاهش تعریق زیاد به مقدار طبیعی یا کمی کمتر از حد معمول است. اکثر مردم هنوز کمی عرق می کنند و ممکن است متوجه شوند که به دئودورانت یا ضد تعریق نیاز دارند. اما از فردی به فرد دیگر متفاوت است.»

بوتاکس توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس) زیر بغل تایید شده است. پزشکان همچنین از آن برای سایر نواحی غیرطبیعی بدن که عرق می کنند استفاده می کنند.

 

 

 

نحوه عملکرد بوتاکس برای تعریق

بوتاکس با مسدود کردن موقت مواد شیمیایی که زمان تولید عرق توسط غدد شما را نشان می دهد، عمل می کند. این بر لمس یا احساس در ناحیه زیر بغل تأثیر نمی گذارد.

 

برای تکمیل درمان بوتاکس برای تعریق زیر بغل تنها به یک بار مراجعه به مطب نیاز دارید. این روش معمولاً شامل 25 تزریق در هر زیر بغل است. هر بار، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما مقدار کمی بوتاکس را دقیقاً زیر سطح پوست با یک سوزن بسیار کوچک تزریق می کند

 

آیا تزریق بوتاکس عوارضی دارد؟

عرق برای خنک کردن بدن شما ضروری است. بنابراین اگر برای جلوگیری از تعریق زیر بغل تزریق بوتاکس می کنید، آیا از سرد شدن بدن شما جلوگیری می کند؟ نه – زیرا هر ناحیه از بدن شما که عرق می کند تنها کسری از کل غدد عرق شما را دارد. زیر بغل شما 2 درصد از آنها را دارد. کاهش تعریق در چند ناحیه کوچک بر توانایی بدن شما برای خنک شدن تأثیر نمی گذارد.

 

نگرانی دیگری که مردم دارند این است که تعریق کمتر در یک قسمت از بدن باعث افزایش عرق در قسمت های دیگر می شود. اما این اتفاق هم نمی افتد.

 

دکتر یو گزارش می دهد که تزریق بوتاکس در زیر بغل، علاوه بر ناراحتی فوری تزریق، تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد. شایع ترین عارضه جانبی، ضعف عضلانی است، اما این موضوع بیشتر برای نواحی مانند کف دست نگران کننده است

 

 

چگونه کار میکند؟

سم بوتولینوم یک سم عصبی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. نوروتوکسین ها موادی هستند که بر ساختار یا عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارند.

 

بوتاکس عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. اینها مواد شیمیایی در بدن هستند که به بدن دستور می دهند به روش خاصی واکنش نشان دهد. بوتاکس انتقال دهنده عصبی را که به غدد عرق می گوید فعال شوند، مسدود می کند تا تعریق در ناحیه تزریق را کنترل کند.

 

پزشکان ممکن است بوتاکس را برای درمان تعریق بیش از حد در سایر نواحی بدن که مستعد تعریق بیش از حد هستند تجویز کنند. این شامل:

دست ها

پا

بازگشت

سینه و زیر سینه ها

کشاله ران

سر

صورت

بینی

 

. درمان‌های بوتاکس در دست‌ها یا پاها تأثیر کمتری دارند و احتمالاً عوارض جانبی ایجاد می‌کنند. این روش همچنین می تواند در این مناطق دردناک تر باشد.

 

برخی از متخصصان پوست با تجربه نیز می توانند از بوتاکس برای درمان تعریق صورت، کشاله ران یا سینه ها استفاده کنند. کسانی که این نواحی را تزریق می کنند، برای درمان ایمن و موثر نیاز به دانش دقیق از عضلات و بافت های پیچیده دارند.

 

 

 

 

 

 

 

چگونگی تزریق

یک متخصص پوست، یا یک پزشک دارای گواهی برای استفاده از بوتاکس، می تواند تزریق را در مطب خود انجام دهد. متخصصان پزشکی با تجربه می توانند هر دو زیر بغل را در 10 دقیقه یا کمتر تزریق کنند.

 

برای این روش، یک متخصص پزشکی مقادیر بسیار کمی از بوتاکس را زیر پوست تزریق می کند. آنها معمولاً آن را به صورت شبکه ای تزریق می کنند که محل های تزریق تقریباً 1 تا 2 سانتی متر از هم فاصله دارند.

 

قبل از تزریق پوست، پزشک ممکن است ناحیه را با یخ یا بی حس کننده موضعی بی حس کند. این به کاهش هر گونه درد یا ناراحتی کمک می کند

 

قبل ازانجام بوتاکس

قبل از انجام عمل، فرد با پزشک خود مشورت خواهد کرد. آنها باید از این فرصت استفاده کنند و در مورد هر گونه بیماری پزشکی که دارند و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنند به پزشک اطلاع دهند. این می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و عوارض کمک کند.

 

افرادی که تحت تزریق بوتاکس قرار می گیرند نباید 3 تا 4 روز قبل از درمان زیر بغل خود را اصلاح کنند.

 

 

 

 

 

بعد از انجام بوتاکس:

 

فرد می تواند بلافاصله پس از درمان بوتاکس به خانه برود. آنها باید از ورزش پرهیز کنند و بقیه روز را حمام یا دوش آب گرم نداشته باشند.

 

اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یک قرار ملاقات بعدی را 1 تا 2 هفته پس از عمل توصیه می کنند. این برای بررسی هر ناحیه از دست رفته و بررسی عوارض جانبی است

اثرات جانبی

تزریق بوتاکس به طور کلی بی خطر است. عوارض جانبی جدی نادر است، اما ممکن است. آنها عبارتند از:

ضعف یا عدم تقارن شدید عضلانی

آنافیلاکسی، یک واکنش آلرژیک شدید

سمیت

فردی که پس از بوتاکس هر یک از عوارض زیر را دارد باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشد:

مشکل در تنفس، بلع یا صحبت کردن

بثورات پوستی یا کهیر

ضعف عضلانی

مشکلات بینایی

سرگیجه

از دست دادن کنترل مثانه

 

 

عوارض جانبی کمتر شدید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

دهان خشک

سردرد

خستگی

درد زیر بغل بعد از تزریق

 

مزایا و معایب

مانند تمام درمان های تعریق بیش از حد، بوتاکس نیز مزایا و معایب مختلفی دارد. چند نمونه از هر یک در زیر مشخص شده است

 

معایب:

گران

دائمی نیست

عوارض جانبی بالقوه

برای تمام نواحی بدن مناسب نیست

فردی که تعریق بیش از حد را تجربه می کند، می تواند با پزشک خود برای مشاوره در مورد موثرترین درمان صحبت کند

 

سایر موارد استفاده از بوتاکس

سایر کاربردهای بالقوه بوتاکس عبارتند از:

 

اختلالات عضلانی:

بوتاکس می تواند به شل شدن ماهیچه های منقبض شده و کنترل حرکات بیش از حد عضلانی مانند انقباضات عضلانی کمک کند.

میگرن مزمن:

بوتاکس می تواند به پیشگیری از میگرن مزمن در برخی افراد کمک کند.

چین و چروک صورت:

برخی از متخصصان پوست برای کاهش خطوط و چین و چروک های صورت، تزریق بوتاکس را انجام می دهند..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are خروجd.