میدان ونک، ابتدای ملاصدرا، پردیس شرقی، نبش زاینده رود، پلاک 16
تلفن: 02188672759

علل فوتوفوبیا و میگرن

23 بهمن
blank

فوتوفوبیا چیست؟ فوتوفوبیا اصطلاحی که به جای آن با حساسیت به نور استفاده می شود ، به یک حساسیت غیر طبیعی و شدید به نور اشاره دارد و یک علامت شایع میگرن است

در حالی که همه تا حدی به نور حساس هستند ، افراد مبتلا به فوتوفوبیا حساسیت زیادی دارند. نورهای مهتابی فلورسنت، تغییر در سطح نور و حتی نور طبیعی به تنهایی می توانند درد میگرن را تشدید کنند، بسیاری از افراد مبتلا به میگرن از نور شدید به عنوان محرک میگرن یاد می کنند و استراحت در یک اتاق تاریک یا کم نور موجب تسکین عده ای در هنگام حمله می شود.

علل حساسیت به نور

میگرن شایع ترین بیماری مرتبط با فوتوفوبیا است و به طور مکرر با هم اتفاق می افتند به طوری که حساسیت به نور خود یک معیار تشخیصی برای میگرن است .سایر دلایل فوتو فوبیا می تواند شامل شرایط چشمی، مانند خشکی چشم و و یا تحریک  چشم باشد.  اختلالات سیستم عصبی مرکزی و چشمک زدن های غیر ارادی، پلک زدن یا اسپاسم غیرطبیعی هم می توانند از دلایل فوتوفوبیا باشد، اما میگرن و فوتوفوبیا آنچنان ارتباط تنگاتنگی دارند که در غیاب شرایط سیستم عصبی چشمی یا مرکزی ، فوتوفوبیا می تواند منجر به تشخیص میگرن شود.  طبق آمار منتشر شده در ایالات متحده بین 85 تا 90٪ افراد مبتلا به میگرن حساسیت به نور را تجربه می کنند.

blank

زندگی بافتوفوبیا

 افراد مبتلا به فوتوفوبیا به نور طبیعی و مصنوعی حساس هستند ، بنابراین توصیه می شود بیماران خود را برای مواجهه با هر دو آماده کنند. گرچه محافظت از نور کمی سخت است و نور باعث سردرد می شود، اما زندگی کردن در تاریکی در نهایت حساسیت شما به نور را افزایش می دهد و عملکرد آن در محیط هایی که نمی توانید کنترل کنید دشوارتر می شود. اگر قرار گرفتن در معرض نور را محدود کرده اید، به آرامی روشنایی محیط خود را افزایش دهید تا تحمل خود را ایجاد کنید. اگر در جایی با نور مصنوعی زندگی می کنید یا کار می کنید، نزدیک پنجره ها بنشینید و از سوسو زدن چراغ ها یا منابع نور خودداری کنید. عینک آفتابی می تواند از چشم شما در برابر روشنایی محافظت کند و از تحریک در محیط داخلی و خارج از خانه جلوگیری کند و این یکی از چندین ابزاری است که می توانید برای تنظیم طول موج یا رنگ نور اطراف خود استفاده کنید. نور مایل به آبی معمولاً دردناک ترین رنگ است. همچنین رنگی است که رایانه های صفحه نمایش و رایانه های هوشمند از آن ساطع می کنند. فیلتر کردن نور آبی از طریق لنزهای زرد، نارنجی یا قرمز به دیگران آرامش می بخشد. بهتر است از لامپ هایی که نور سبز ساطع می کنند ، استفاده کنید ، تنها نوری است که میگرن را تشدید نمی کند. بهتر است افراد مبتلا به میگرن به اطرافیان خود در مورد نیاز به کم نور شدن در هنگام حمله میگرن آموزش دهند.

درمان فتوفوبیا  ابتدا قبل از هر کاری باید علت اصلی آن را شناسایی کنید. با درمان علائم فردی مانند خشکی چشم یا خستگی می توانید دلایل با احتمال پایین را رد کنید تا ببینید آیا این مسئله مشکل را حل می کند یا خیر. اگر علائم شما ادامه داشت، وقت آن است که به یک دکتر متخصص سردرد مراجعه کنید ، پزشک متخصص سردرد می تواند علت اصلی علائم شما را تشخیص داده و درمان موثرتری را تجویز کند. اگر مبتلا به فوتوفوبیا مرتبط با میگرن هستید، درمان سریع حمله میگرن معمولاً علائم را کم می کند. با این وجود، ممکن است فتوفوبیا قبل از شروع سردرد یا پس از رفع سردرد رخ دهد. همچنین می تواند در بین حملات میگرن همراه با سردرد رخ دهد. حساسیت به نور و میگرن ذاتاً با هم ارتباط دارند. برای کسب اطلاعات در مورد سایرعلائم میگرن به مقاله میگرن در کلینیک سردرد تهران مراجعه فرمایید

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
خبرنامه
اطلاع دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x